Bonus&Races Forums   Bonus and Races
Bonus
Home Bonus News Bonus Blog Bonus Forum Bonus Sports Betting Bonus Poker Bonus Codes Bonus Poker Races Bonus Poker Rakeback Bonus Poker School Bonus Poker Tools Bonus Poker Taxes FAQ
Bonus
Go Back   Bonus&Races Forums > Poker > Live Poker > UmePoker

Reply

LinkBack Thread Tools Display Modes
  #1 (permalink)  
Old 06-06-2008, 01:31 PM
Junior Member

Default Torsdags turneringen

Det har pratats länge om hurvida vi kommer dra igång Torsdags turneringen eller inte. Detta kommer troligast bara hända om följande händer.

1. Inga regler i lokal historiegränd 24B ändrats det senaste året.
2. Rainman känner att detta är något han vill göra då det är han som måste boka lokalen.
3. Vi behöver fler eld själar som kan tänkas stanna kvar och hjälpa till samt ibland hålla öppet när inte Rainman kan ta ansvaret.

Ett alternativ kommer att vara att vi helt enkelt flyttar hela turneringen någon annanstans. Personligen är jag hela sommaren i södra sverige då jag har flyttat till Göteborg. Men troligast kommer jag flytta tillbaka till Umeå i början på hösten lagomt till alla studenter är tillbaka i staden.

Om någon annan känner sig peppad att köra turneringar så posta här i forumet. Använd er av Kalender funktionen och så kommer vi göra vad vi kan för att distribuera informationen. Vi har trots allt tillgång till hela mailing listan och kan nå ut till många av de gamla rävarna.

Mvh Åke "aker" Sundberg
Reply With Quote
  #2 (permalink)  
Old 06-08-2008, 09:52 PM
Junior Member

Hej Aker ! Gud i brallan vad jag har längtat efter ett livstecken
från "torsdagspokern" !

Hoppas verkligen att det startas upp igen men tyvärr så kan
jag ej ställa upp efteråt då ja går upp kl. 04:00 på morgnarna
och klarar max en heads-up (önskedröm) på kvällen.

Om det skulle behövas så ställer jag upp FÖRE eventen, typ
hämta nycklar , fixa dricka o krubb, ställa iordning osv.

Om du vill så kan du nå mig på mattewall8@hotmail.com

MVH

Mats "pokrfan" Wallin
Reply With Quote
  #3 (permalink)  
Old 06-08-2008, 10:30 PM
Junior Member

Eftersom jag numera bor alldeles i närheten (och inte behöver passa busstiderna) så skulle jag kunna tänka mig att ställa upp på nått vis.

Tycker dock att nån form av säkerhetstänk bör tas i beaktande... vi vill juh inte ha några fler rån direkt.

Sen kan man juh också ta och använda umepoker.se för att nå ut till lite folk.

//Kim "Xavier" Lundström
msn: dankojones@gmail.com

Last edited by Xavier : 06-08-2008 at 10:46 PM.
Reply With Quote
  #4 (permalink)  
Old 06-08-2008, 11:42 PM
Junior Member

Först, kul att se att ni alla lever!
Jättekul o höra att folk har saknat torsdagspokern.

Jag vet att fredrik har varit allmänt less på pokern den senaste tiden och han har varit lite av nyckeln till att dra igång allt. Jag kan inte heller kräva något av honom då han har gjort så satans mycke tidigare för just torsdagspokern. Tror vi alla är skyldiga honom ett stort tack, utan honom hade det aldrig varit så pass lyckat som det var tidigare.

Jag skall även prata med Arash och höra om han kan tänka sig hjälpa till lite.

Det kan även vara aktuellt att betala Fredrik för att hjälpa till eller någon annan som tar täten. Men nummer ett blir nog att diskutera det med folket i umeå en sväng, kommer göra det under veckan som är. Sen är det mina förhoppningar att kunna köra något i Juli. Vi lider dock av ett problem och det är att många ska iväg till Vegas och spela och några åker till Kroatien för semester.

Vi har även en midsommarafton som smyger sig på.... Men kanske kanske är det möjligt att köra en turnering 19e Juni. Men detta är bara mina förhoppningar och än en gång mycket ligger i hurvida Fredrik är på humör.

Jag tror att om vi ska vara riktigt realistiska så är det inte fören i början på Augusti/September fören man kan ha någon större förhoppningar om eventuell kontinuitet på turneringen. Blir det att jag flyttar tillbaka till Umeå till hösten kommer jag självklart att ta huvudansvaret för torsdagsturneringen.

slutsummeringen är altså att har vi flyt o tur och mycke godwill från de gamla torsdagspokern rävarna samt att lokalen är ledig så kan vi kanske hålla en turnering 19 juni. Hålls en sådan turnering kommer jag nog personligen trycka in added value i turneringen bara för att

Ni får även ursäkta sidan då saker fortfarande är under uppbyggnad men tanken är att även rankinglistor och annat dyligt skall komma upp. Men nu finns i alla fall ett forum där ni kan promota eventuella cashgames och andra turneringar i Umeå tills torsdagspokern kommer igång.

Mvh Aker
Reply With Quote
  #5 (permalink)  
Old 06-12-2008, 08:46 PM
Junior Member

Default Yey!

Tjena folket!
Kul att se livstecken från en förlorad tid!

Jag har också flyttat till Göteborg, bott här två år nu.. det är tydligen här man ska bo.. men jag kommer såklart hem några veckor i sommar.. och är självklart sugen på en Umepoker Revival!
Så.. blir det poker i Juli så är jag givet med!
Jag hjälper gärna till med roddningen också om det behövs.
Kasta ett mail på mig bara.

/Fredrik.. Urgas.. hm.. Pez!!.. säkert nån kul hatt också..

Last edited by urgas : 06-12-2008 at 08:49 PM.
Reply With Quote
  #6 (permalink)  
Old 06-20-2008, 01:59 PM
Junior Member

Positiva nyheter.

Jag har pratat med Freud och han var positiv till att hjälpa till att få igång Torsdags pokern. Det han ville se var dock att fler hjälpte till och Arash är även han positivt inställd till att hjälpa till. Nu när Josip bor på historiegränd kan även han boka lokalen vilket är positivt. Det ser med andra ord mycket lovande ut för att vi kommer få se Torsdags pokern på ålidhem igen.

To be continued...
Reply With Quote
  #7 (permalink)  
Old 06-20-2008, 11:03 PM
Junior Member

Härligt !

//"pokrfan"
Reply With Quote
  #8 (permalink)  
Old 09-12-2008, 03:19 PM
Junior Member

Nått nytt på turneringsfronten?
Reply With Quote
  #9 (permalink)  
Old 09-13-2008, 02:20 PM
Junior Member

jag är rå sugen... ska man lämna ut mail o sånt så ni kan kontakta mig när det blir av? email: yfpjlpd@hotmail.com
Reply With Quote
  #10 (permalink)  
Old 09-30-2008, 01:47 PM
Junior Member

Det låter superschysst att det ska börja komma igen, är ganska ny i stan och har länge velat hitta något ställe att spela på. Behövs det hjälp med att fixa och ordna så ställer jag upp och hjälper till iaf !

Vore super ifall någon som har hand om det hela kunde ordna ngn slags namninsamling eller liknande och göra ngt utskick till dom intresserade om tider osv (även ngt jag kan hjälpa till med)
Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules